X

Zapisz się do naszego newslettera, a pierwszy skorzystasz z wyjątkowych ofert

[ -> Zapisz sie

Dla Xiaomi rok 2017 był wyjątkowo udany.

2018-01-12

 
 
Chińska marka Xiaomi od kilku lat podbija europejski rynek. Miniony rok okazał się dla niej wyjątkowo udany. Przede wszystkim za sprawą ekspansji międzynarodowej i bardzo dobrych wyników sprzedaży. Tylko do listopada 2017 roku sprzedano aż 70 milionów smartfonów tej marki.

Dynamiczny rozwój

Xiaomi zajmuje się projektowaniem, tworzeniem i sprzedażą elektroniki użytkowej, w tym głównie smartfonów. Firma została założona w 2010 roku przez Lei Juna, który do dzisiaj jest jej prezesem. Jednak historia marki sięga aż do 2004 roku, kiedy to Amazon kupił Joyo (największy w Chinach sklep z książkami, muzyką i grami) za 75 milionów dolarów. Jedną z osób zarządzających Joyo był właśnie Lei Jun. Mimo że nie ma na to konkretnych dowodów, panuje powszechne przekonanie, że to właśnie pieniądze ze sprzedaży Joyo pozwoliły Junowi na późniejsze stworzenie marki. Po 6 latach od tamtej sprzedaży, w 2010 roku, powstaje marka Xiao­mi, która rok później – w sierpniu 2011 r. – wprowadza na rynek swój pierwszy smartfon pod nazwą Mi 1. Od tamtej pory marka bardzo dynamicznie się rozwija. Dziś uchodzi za jednego z największych producentów smartfonów na świecie. 
 
Nagłe kłopoty

Dynamiczny rozwój marki trwał do 2014 roku. Wtedy dla Xiaomi, typowanego dotąd na przyszłego lidera rynku, nadeszły gorsze dni. Na skutek działań konkurencji, która nieustannie rosła w siłę (szczególnie duet Vivo i Oppo, ale także TCL, ZTE oraz Huawei), producent zaczął stopniowo zwalniać, a sprzedaż smartfonów tej marki znacząco spadała. Zacięta walka z gigantami technologicznymi sprawiła, że niebawem Xiaomi straciło wysoką pozycję w światowym rankingu producentów smartfonów. Skutek? Większość celów sprzedażowych marki odsunięto w czasie. Xiaomi musiało bardzo szybko zmienić swoją dotychczasową strategię. Wkrótce jednak, za sprawą ekspansji na cały świat, udało jej się wrócić na dawne tory. 
 
Rekord sprzedaży

Marka zdołała wkroczyć na rynek indyjski, będący drugim największym rynkiem na świecie. Właśnie w Indiach zorganizowano promocyjną wyprzedaż produktów, która wyraźnie podniosła wyniki sprzedażowe. Ekspansja międzynarodowa okazała się fantastycznym ruchem, który pozwolił marce szybko odzyskać 5 pozycję na świecie. Rok 2017 to czas, w którym marka wkroczyła do Rumunii i krajów bałtyckich. Również w Polsce sprzedaż produktów Xiaomi stale rośnie. Pod koniec 2017 roku, przedstawiciele firmy poinformowali swoich odbiorców, że w 2017 roku zdołają przekroczyć barierę 71 milionów sprzedanych smartfonów – do końca października osiągnięto wynik 70 milionów. Natomiast w 2018 roku producent planuje dostarczyć na rynek co najmniej 100 milionów telefonów i znaleźć się w zestawieniu Fortune 500. To bez wątpienia bardzo ambitne cele, ale czy realne do osiągnięcia? Przekonamy się niebawem. Jedno jest pewne – rok 2017 był dla Xiaomi wyjątkowo udany, a marka nie zamierza spocząć na laurach. 
 
Najlepsze produkty Xiaomi

Lei Jun poinformował konsumentów, że to seria Redmi jest najlepiej sprzedającą się serią telefonów komórkowych w historii marki. Wśród najlepszych telefonów należy wymienić bez wątpienia: 

Xiaomi Note

Xiaomi Mi Max

Xiaomi Redmi 2 Pro

Xiaomi  Redmi 4X

Xiaomi Redmi Note 3

Xiaomi Redmi Note 4

Czytaj też:

Smartfony Xiaomi: mamy chińskiego Apple’a? Recenzja Xiaomi MI5

Smartfon Huawei p9 lite: czy(m) Cię zaskoczy?

Tablet 10 cali z dużym ekranem: recenzja tabletu Lenovo Yoga 3 X50L

Najlepsze smartfony do robienia zdjęć i nagrywania filmów: bratobójcza bitwa Huawei

Pojedynek konsol do gry: Xbox One czy PlayStation 4?